נעלי ריצה-המדריך השלם - Jerusalem Winner Marathon - ירושלים Winner מרתון

נעלי ריצה-המדריך השלם

איך בוחרים נעלי ריצה שיתאימו כמו כפפה? מסתבר שמדובר בתורה שלמה ולנעליים יש חשיבות מכרעת בנוחות הריצה, בביצועי הריצה ובחוויית הריצה הכוללת.
אז לפני שאתם מתחילים בחיפושים ומבזבזים זמן וכסף על הנעל הלא נכונה,
חשוב שתכירו את הפרמטרים לבחירת נעלי ריצה מקצועיות, נכונות ומתאימות במדריך שלפניכם.

בבואנו לבחור נעל ריצה מקצועית, עלינו להתחשב במספר פרמטרים קריטיים, אשר ישפיעו על בחירת הנעל:


    • 1. סוג כף הרגל: על מנת להתאים את הנעל המתאימה, עליכם להתחשב בכלל הנתונים הפיזיים של כף רגלכם: רחבה/צרה, ניטראלית /או עם קריסה (פרונציה) וכו'.


    • 2. מטרת השימוש: פרמטר נוסף, המסייע בבחירת הנעל המתאימה, טמון בהגדרת אופן השימוש בה:

    • האם מדובר בנעל המיועדת למטרות הליכה או ריצה? האם זוהי נעל המיועדת לאימון בחדר כושר, אימון מרתון, ריצת שטח, תחרות או אימון פונקציונאלי? בהתאם לכך נוכל לבחור את הנעל הנכונה לנו.


    • 3. מידת כף הרגל: כאמור, חשוב מאוד להתאים את הנעל למידת כף רגלכם, בייחוד כשמדובר בנעל המיועדת לריצה, שכן במקרה כזה, יש לוודא כי יש מרחב תנועה לאצבעות (של כחצי מידה יותר, מכיוון שכלי הדם בכף הרגל נוטים להתרחב במהלך הריצה). בנוסף, חשוב לדעת כי ייתכן שוני בין מידות, דגמים ובין מותגים שונים.


    • 4. מעבר לאופנה, חשוב שהנעל תהיה נוחה ותתאים כמו כפפה לרגל.


    • 5. הנעל המתאימה ביותר, היא הנעל העונה על מרבית הצרכים והדרישות שלכם מבחינה מקצועית, אך כמו תמיד חשוב גם לתת משקל למוניטין של החברה המייצרת.


    • 6. מומלץ לקנות אצל משווק מורשה, אשר יוכל להעניק לכם שירות מלא במקרים של פגמים או בעיות העשויות להתעורר בנעל.


    • 7. בכל שאלה, חשוב להיעזר בייעוץ מקצועי המוצע בחנויות המקצועיות המובילות.


איך בוחרים נעליים?
ישנן מספר קטגוריות עיקריות של נעלי ריצה הקיימות בשוק, אשר יסייעו לכם לבחור את הנעל המתאימה:

נעלי ריצה (כביש) – נעלים המתאימות לריצה למרחקים, שמטרתן להעניק תמיכה ובלימת זעזועים, לפי רמות השיכוך* והדרופ** השונות.

נעלי שטח – נעליים הבנויות לריצת שטח. הגפה העליונה עשוייה מחומרים עמידים יותר (שלא נקרעים בקלות ועמידים בפני סלעים וחפצים שונים) ובעלי בולמים "אגרסיביים" יותר. על מנת לשרוד ולתת מענה לתנאי השטח השונים, הסולייה חזקה יותר והופכת את הריצה בשטח לחוויה.

נעלי תחרות – נעליים קלות, לרצים המעוניינים לנוע בקלילות ובמהירות. הנעל שוקלת פחות ועשויה מחומרים קלים ובטכנולוגיה חדישה. הנעל מתאימה גם לאימוני אצטדיון ומהירות, הסולייה הדקה מאפשרת זמן תגובה מהיר ובמילים אחרות, נעלי תחרות, המיועדות לרצים מנוסים, שמוכנים לנוע במהירות על חשבון הנוחות (דרופ** נמוך).

נעל סטודיו – נעל שעוצבה ותוכננה בכדי לתת מענה למתאמנים בסטודיו, בעלת סולייה גמישה, רכה וקלה המאפשרת תנועתיות בעיצוב חדשני התואם את רוח התקופה. הסולייה לא בהכרח מתאימה לכביש.

נעל לאימון פונקציונאלי – נעל מינימליסטית או דרופ** נמוך, אשר מאפשרת למתאמן להיות קרוב לקרקע. הנעל בנוייה עם גפה עליונה חזקה במיוחד כדי לתת מענה כפול הן לאימון המצריך בעיטות בשק אגרוף או טיפוס על חבלים והן לריצה.

נעל תמיכה – נעל המיועדת לאנשים בעלי מבנה כף רגל, המאופיין בקריסה פנימית (פלטפוס). הנעל תהיה בעלת בולם זעזועים, זהה לנעלי ריצה, כאשר השינוי, בא לידי ביטוי בחלקה הפנימי של הנעל, המשמש כ"חומה" על מנת להגן על הרגל מלקרוס פנימה ובדרך כלל, מסומן בצבע אחר או הטבעה באזור הקריסה.

לסיכומו של עניין, חשוב להבין כי כל אדם נולד עם מבנה כף רגל ייחודי לו, עובדה המצריכה התאמה מדוייקת של הנעל למבנה הרגל. לפיכך, מומלץ לבחון, להכיר ולדעת את מכלול הנתונים, הצרכים והפרמטרים של כף רגלנו, על מנת שנוכל לרכוש את הנעל המתאימה שתעניק לנו את התמיכה, היציבה והביצועים הנדרשים לנו, במיוחד, כשמדובר בנעליים המיועדות לריצה בתחרויות מרתון.

*שיכוך- רכות בולמי הזעזועים.
**דרופ-היחס (השיפוע) בין העקב לנקודה הכי פנימית בנעל.